لفت نظري ست كبيرة شوية في السن يعني عندها بتاع حاجة وخمسين سنة كانت واقفة بټعيط علي جنب انا (الجزء الثالث عشر)

حصل وفضلت تبص علي عمر وهو نايم قد ايه جميل مجرد ما بيبصلها بس بتتوتر ودقات قلبها اللي بتزيد في قربه بس كان نفسها يحبها زي ما بتحبه وكانت فرحانة في قربه وفجأة فتح عينه
وهيا اتخضت وقامت بسرعة
_احم انا جيت هنا ازاي .
_عمر قالها اصل جيت لقيتك نمتي
_اتوترته احم هنتاخر عالشغل يلا بقي وقامت جري عالحمام وهو ضحك علي كسوفها
_عايزاك تعمل اللي قولتلك عليه اه انهاردة تكون منفذ انا مش هستني اكتر من كدة مش بعد ده كله تيجي الزفتة دي تاخده مني يلا سلام ماشي يا ايمان اما وريتك مبقاش انا ميرا وضحكت
_ عمر وصل ايمان ولسة هتنزل من العربية مسك ايدها وهيا اتوترت احم في حاجة
_هتوحشيني اووي خدي بالك من نفسك

_قلبها دق جامد و من جواها فرحانة بس افتكرت ميرا وانه لسة بيحبها احم اعتقد الكلام مش من حقي ده من حق ميرا حبيبتك روح قولها الكلام ده هتفرح بيه اكتر مني وسابته ونزلت وهو اضايق ونفخ جامد ومشي
_ دخلت ايمان الحضانة واول ما دخلت فونها رن برقم غريب
_الو ايوة انا ايه انا انا
جاية …………
_انا انا جاية بسرعة اطلب المطافي لو سمحت انا في الطريق وكلمت عمر كتير وفونه مشغول كذا مرة وفونه مشغول
_يا عمر انت فين بالله عليك رد بقي ولما زهقت قررت تروح لوحدها ووقفت تاكسي وركبت بسرعة وقالتله عالعنوان ومشي .
_الو ايه يا ميرا بترني ليه منا كدة كدة جاي عشان انا كمان كنت عايزك في موضوع
_ميرا بتطول في المكالمة علي قد ما تقدر عشان لما ايمان ترن عليه تلاقيه مشغول لا انا زعلانة منك بقي كدة يا وحش تسيبني في المطعم وتمشي انت متخيل شكلي كان ايه

_انا اسف بس فعلا اليوم ده فرق معايا كتير وخلاني اتأكد من مشاعري الكلام في الفون مش هينفع لما اجي نتكلم انا قربت اوصل سلام وقفل
_الو ازيك يا دنيا
_اهلا دكتور رائد انت عامل ايه
_رائد حس ان نبرة صوتها متغيرة
_احم مال صوتك انا اتصلت في وقت مش مناسب ولا حاجة
_لا ابدا انا كنت رايحة شغلي عادي هو حضرتك بتتصل لسبب يعني في حاجة حصلت
_لا انا بس قولت اكلمك اطمن عليكي واسمع صوتك
_وحضرتك تطمن عليا بصفتك ايه احنا مفيش بينا حاجة ولو مع حضرتك رقمي فده لسبب معين انت عارفه برضه
_مالك يا دنيا ايه اللي ضايقك مني كدة انتي شوفتي مني حاجة
_وهضايق منك ليه انا بس مش عايزة مراتك تقؤل عليا خطافة رجالة لو سمحت متتصلش بيا تاني الا لو في سبب يخص ايمان مع السلامة يا دكتور وقفلت

_بص للفون مراتي !! انا مش فاهم حاجة وفكر شوية وبعدين خبط علي دماغه وقال اااه فهمت وضحك وقال يا جمالو دي غيرااانة يخربيتك يا دنيا وقعتي قلبي
_بسرعة لو سمحت شقتي بتولع لازم الحق اروح بسرعة
_حاضر يا انسة من عيني وضحك ضحكة خبيثة
_بس ده مش طريق البيت لو سمحت
_اصل ده طريق مختصر عشان نروح بسرعة زي ما انتي عاوزة
_ قلقت وطلعت فونها رنت تاني علي عمر بس من غير ما السواق ياخد باله بس المرادي ادي جرس
_الو يا ايمان انتي مش بتردي ليه وسمعها وهيا بتكلم حد
_لو سمحت اقف هنا انا خلاص غيرت رأي ومش هروح في حتة
_هو دخول الحمام زي.
_لا ارجوك الحقني يا
عمرررر وبتحاول تفتح باب العربية مش بيفتح

_ايماان متخفييش انا جاي متخفيش يا حبيبتي بس ايمان مش سامعاه لانها رنت عليه وهيا حاطة الفون علي رجلها
هانم البت خلاص معاايا تمام هنظبطها متقلقيش وبيتكلم وهو بيبص عليها ب ش ه و ة ايوة متقلقيش هخليها متنفعش بجنيه بس الحساب اهم حاجة برضه ماشي مع السلامة
_ عمر مصډوم من اللي سمعه ميرا ازاي انا مش مصدق ايمان وقلبه عمال يدق جامد من خوفه عليها وداس بنزين بسرعة للمستشفي وكلم رائد
_الو يا برنس فينك انا في المستشفي مستنيك
_ بعصبية رائد ايمان اتخطفت ميرا بعتت حد خطڤها امسكها اوعي تهرب منك انا خلاص جاي بسرعة
_انت بتقؤل ايه انا مش فاهم حاجة وايمان اتخطفت ازاي
_مش وقته يا راااائد اعمل اللي قولتلك عليه يلا بسرعة

_طيب طيب يلا سلام وقفل وجري علي برة وشاف

ميرا
_ميرا تعالي عاوزك في موضوع ضروري بخصوص عمر
_اممم اوك يلا بينا بس بسرعة عشان عندي مرور دلوقتي
_واول ما دخلو القوضة قفل بالمفتاح انت قفلت الباب بالمفتاح ليه
_لا ليه دي لما يجي عمر يقؤلك بنفسه هو قالي انه جاي
_ميرا حست پخوف وانه ممكن يكون عرف حاجة
_طيب خلاص هروح امر عالمرضي علي ما عمر يجي
_لا هو خلاص علي وصول اتهدي واقعدي بقي علي ما يجي
_انت بتكلمني كدة ليه يا بني ادم انت
_اهو مزاجي كدة ثم اكلمك زي ما انا عايز مش انتي اللي هتعرفيني اتكلم ازاي وقولتلك مسمعش صوتك علي ما عمر يجي وفونه

شـاهد الجزء الرابع عشر  من هنا

 
تابع موقع كورة علي النت في أخبار جوجل

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى